Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+

Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+

Getoonde content is geschikt voor bezoekers jonger dan 24.
U ziet een versie van de website waarop geen aanbieders en promoties getoond worden. Toon mij relevante bonussen en casino's.
Deze website versie toon aanbieders en promoties. Geen relevante bonussen en casino's tonen.

Klacht online casino

Klacht online casino: klantenservice

Wanneer je een klacht hebt over een online casino dan zijn er verschillende manieren om deze klacht kenbaar te maken. Dit kan bijvoorbeeld door het controlerende orgaan te benaderen in het land waar het casino is gevestigd en geregistreerd. Per land heeft deze controlerende instantie een andere naam, maar in alle gevallen is het mogelijk om hier je klacht over het online casino aan te dragen. Vaak lijkt de naam van de instantie op een variatie van  ‘LGA’ oftewel Lotteries and Gaming Authority. In Nederland is het de Kansspelautoriteit en in Engeland de Gambling Commission. Het is de taak van deze nationaal opererende instanties om toezicht te houden op de online casino’s die in hun land zijn gevestigd en eventuele misstanden bij deze bedrijven aan te pakken. Ook moeten ze ervoor zorgen dat alle online casino’s die in hun land opereren betrouwbaar en eerlijk zijn. Wanneer je dus een online casinoklacht hebt wat dit soort zaken betreft, dan kun je bij de overheidsinstantie terecht.

Wanneer het niet gaat om een klacht rondom bijvoorbeeld fraude of illegale praktijken, maar eerder over specifieke zaken bij één online casino of bijvoorbeeld vragen over een betaling of een spel, dan is het beter om het online casino zelf te benaderen. Het is goed mogelijk dat ze je klachten snel kunnen oplossen en dat je daarna weer veilig en betrouwbaar kan online gokken bij de aanbieder.

Een survey invullen na contact met de online casino-klantenservice

Een klacht bij het online casino indienen kan natuurlijk via de klantenservice van de aanbieder in kwestie. Vaak kun je op diverse manieren met de klantenservice-agent in contact komen. Een veelgebruikte methode hierbij is chatten met een medewerker en zo je klachten doorgeven. Dit gaat vrijwel altijd in het Engels, omdat veel online casino’s internationaal opereren. Dit kan voor sommige mensen lastig zijn. Een handige oplossing is dan het doorgeven van je opmerkingen aan het online casino door de survey in te vullen die je krijgt na het gesprek met de online casino-klantenservice. Dit proces vergt enkele uitleg, want het is niet zo dat je direct via de survey je mening kunt typen en doorgeven.

Opmerkingen in het Engels of Nederlands achterlaten

Je krijgt namelijk pas toegang tot de survey na een gesprek of chat met de online casinomedewerker. De survey dient vervolgens compleet te worden ingevuld en pas dan krijg je toegang tot de opmerkingensectie. Bovendien dien je de casinomedewerker een positieve beoordeling te hebben gegeven voordat je een opmerking kunt doorgeven. Vervolgens kun je in het Engels of in het Nederlands aangeven of je extra klachten of opmerkingen hebt. Het is dus belangrijk om het beoordelen van het contact met de online casino-klantenservice los te zien van de klacht die je hebt. Je kan beide afzonderlijk beoordelen en in het beste geval ben je natuurlijk tevreden over zowel de afhandeling van je klachten als over de expertise en vriendelijkheid van de medewerker van het online casino.

Klachten of opmerkingen mailen naar de online casino-klantenservice

Het mailen van je klachten of opmerkingen naar het online casino is ook een mogelijkheid om te laten weten dat je ontevreden bent over de gang van zaken. Het is dan alleen wel zo dat het even kan duren voordat je een antwoord krijgt van de online casino-klantenservice. Zeker bij gecompliceerdere vragen, opmerkingen of klachten kan het gemakkelijker zijn om even direct contact te hebben, zodat je je vraag kan specificeren of kan verduidelijken. Het hangt daarom maar net van het soort klacht of vraag af wat voor jou de beste manier is om duidelijk te maken dat je niet tevreden bent.

Klacht in het Engels indienen

Het is uiteraard zo dat de klachten bij de LGA van het betreffende land in het Engels moeten worden ingediend, tenzij het om een Nederlands online casino gaat. Vrijwel alle online casino’s zijn echter in het buitenland gevestigd en dus is het nodig om je klacht goed te verwoorden in het Engels. Wanneer je deze taal niet voldoende machtig bent kun je er ook voor kiezen om de klacht aan ons voor te leggen. Dan is het alsnog van belang om in het Engels je klacht te kunnen omschrijven, maar mogelijk kunnen wij helpen bij het herformuleren en het contacteren van de betreffende LGA.

Waarom klacht via Casinooplichters.nl indienen

Wij vragen geen vergoeding voor het helpen bij het verwoorden van jouw klacht, maar we willen wel graag bewijzen zien in de vorm van bijvoorbeeld een emailgesprek met de online casino-klantenservice. Dit zodat we zeker weten wat het probleem is en hier een adequate oplossing voor kunnen gaan zoeken, en ook zodat wij vervolgens andere gokkers weer kunnen waarschuwen voor onbetrouwbare aanbieders, illegale online casino’s en casino oplichters en fraudeurs. Contact opnemen kan bovendien anoniem.