Heb je een klacht over een online casino? Geloof ons, dan ben je niet de enige. Er gaat nog wel eens wat mis.
De eerste stap is natuurlijk contact opnemen met de klantenservice. Misschien ging er iets mis aan hun kant, of heb je iets niet goed begrepen. Als je er dan nog niet uitkomt, dan kun je een officiële klacht indienen bij het casino.
Nog steeds niet opgelost? Dan kun je contact opnemen met de vergunninghouder. Die gaan niet direct iets met individuele klachten doen, maar bij genoeg klachten zullen ze wel actie ondernemen en op onderzoek uitgaan.
Het advies van de Nederlandse Kansspelautoriteit is om:
- in eerste intantie in gesprek te gaan met de aanbieder
- dan hulp zoeken bij bijvoorbeeld een juridisch adviseur
- in geval van oplichting meldenbij de politie via de fraude helpdesk.
En natuurlijk kun je je ervaringen online delen, om zo andere spelers te waarschuwen. Wees wel altijd eerlijk en waarheidsgetrouw.
Voorkomen is beter dan genezen: waar moet ik op letten bij een online casino?
Casino klachten zijn bijzonder vervelend. De beste manier om dit tegen te gaan is door ze te voorkomen. Enkele zaken waar je op moet letten bij het kiezen van een online casino om te gaan gokken:
- Lees reviews op bijvoorbeeld onze website
- Speel alleen bij online casino’s met een goede licentie
- Informeer je via onze spelershandleiding of kijk bij de checklist
- Lees goed de terms & conditions (lees hier waar je op moet letten)